Villámsámán:
Építés:
INT, és másodsorban VIT keveréke, az arány szereptől függ, de legalább kétszer annyi INT, mint VIT! Fontos tudni hogy egy sámán lehet támogató (azaz buffer) vagy támadó, illetve ezek akármilyen keveréke.
Az INT itt is az összes varázslatot erősíti az MP-növelés mellett (kivéve Gyorsaság), úgyhogy a csak áldó sámánok minimális VIT-et tegyenek, míg az INT teli nincs! Gyakorlatilag lvl5-ig szükséges, míg egyedül szintelnek, aztán felvehetők a skillek. Mivel egy jó partynak "el kell adni" a tudásunkat hogy "eltartsanak", mindhárom támogató készségre kell 1 pont legalább (lássák, hogy sokat kapnak), az első master pedig legyen minél hasznosabb. Az áldások minden nem-ellenséges játékosra adhatók, és hamar töltődnek újra.
Támadó skillek:
Villámhajítás: hatótávja az íjász-skilleket nem éri be, de nagyobb a fekete mágiás suránál. Kis területre hat. PvP-skill.
Villámkönyörgés: rövidebb hatótáv, de nagyobb sebzés, nagyobb területre hat, növekvő bénítási esély!
Először inkább csak szörnyek ellen való skill, de később PvP-ben is nagyon jól kiegészíti a hajítást. Több, mint kétszer annyi a töltésideje, de ez egy jól gyorsított sámánnál már nem igazán szempont.
Villámkarom: pont olyan messze lő mint az íjászok, felfejlesztve elvileg sorbamegy 1-2 ellenfélen.
A nagyobb sámánok szerint ez sem működik túl jól, a sebzése G skillként is gyenge. Legfeljebb 5. M-nek ajánlott, habár egy jól gyorsított sámánnak nem biztos, hogy kell harmadik féle lövés (ami ráadásul gyenge).
Áldás:
Gyorsaság: Mozgás és készség-újratöltés gyorsítása; 1 ponttal is érhet 6-7%-ot. Fix értéket ad szintenként, az INT sem hat rá.
Kúrálás: gyógyítás, azonnali hozzáadással (a potokkal ellentétben). Nagy eséllyel tünteti el a lassítást, mérgezést!
"Negatív sebzésként" működik, tehát a fegyver is erősít rajta. Referencia a hatásfokához: lvl 22 M1 gyógyító, full INT + fülbevaló (össz 76) fegyver nélkül 958-1058-at gyógyít, egy jó fegyver kb 220-at ad még hozzá.
Sok magas szintű sámán szinte verhetetlen, mert minden 6-8 mp-ben 3000 TP fölött gyógyíthatják magukat.
Egyesek szerint a kritikus sebzés is működik vele (ami elvileg duplát gyógyítana).
Támadás+: ütések erősítése, elvileg a kard-aura elvén, de sokkal gyengébb. Állítólag a mágikus támadást nem erősíti. Ötödik M-nek is inkább csak akkor ajánlott, ha van kikre ráadni.
A gyógyító nehéz karakter, a bele fektetett idő könnyen kárba mehet.
Építés:
INT, és másodsorban VIT keveréke, az arány szereptől függ, de legalább kétszer annyi INT, mint VIT! Fontos tudni hogy egy sámán lehet támogató (azaz buffer) vagy támadó, illetve ezek akármilyen keveréke.
Az INT itt is az összes varázslatot erősíti az MP-növelés mellett (kivéve Gyorsaság), úgyhogy a csak áldó sámánok minimális VIT-et tegyenek, míg az INT teli nincs! Gyakorlatilag lvl5-ig szükséges, míg egyedül szintelnek, aztán felvehetők a skillek. Mivel egy jó partynak "el kell adni" a tudásunkat hogy "eltartsanak", mindhárom támogató készségre kell 1 pont legalább (lássák, hogy sokat kapnak), az első master pedig legyen minél hasznosabb. Az áldások minden nem-ellenséges játékosra adhatók, és hamar töltődnek újra.
Támadó skillek:
Villámhajítás: hatótávja az íjász-skilleket nem éri be, de nagyobb a fekete mágiás suránál. Kis területre hat. PvP-skill.
Villámkönyörgés: rövidebb hatótáv, de nagyobb sebzés, nagyobb területre hat, növekvő bénítási esély!
Először inkább csak szörnyek ellen való skill, de később PvP-ben is nagyon jól kiegészíti a hajítást. Több, mint kétszer annyi a töltésideje, de ez egy jól gyorsított sámánnál már nem igazán szempont.
Villámkarom: pont olyan messze lő mint az íjászok, felfejlesztve elvileg sorbamegy 1-2 ellenfélen.
A nagyobb sámánok szerint ez sem működik túl jól, a sebzése G skillként is gyenge. Legfeljebb 5. M-nek ajánlott, habár egy jól gyorsított sámánnak nem biztos, hogy kell harmadik féle lövés (ami ráadásul gyenge).
Áldás:
Gyorsaság: Mozgás és készség-újratöltés gyorsítása; 1 ponttal is érhet 6-7%-ot. Fix értéket ad szintenként, az INT sem hat rá.
Kúrálás: gyógyítás, azonnali hozzáadással (a potokkal ellentétben). Nagy eséllyel tünteti el a lassítást, mérgezést!
"Negatív sebzésként" működik, tehát a fegyver is erősít rajta. Referencia a hatásfokához: lvl 22 M1 gyógyító, full INT + fülbevaló (össz 76) fegyver nélkül 958-1058-at gyógyít, egy jó fegyver kb 220-at ad még hozzá.
Sok magas szintű sámán szinte verhetetlen, mert minden 6-8 mp-ben 3000 TP fölött gyógyíthatják magukat.
Egyesek szerint a kritikus sebzés is működik vele (ami elvileg duplát gyógyítana).
Támadás+: ütések erősítése, elvileg a kard-aura elvén, de sokkal gyengébb. Állítólag a mágikus támadást nem erősíti. Ötödik M-nek is inkább csak akkor ajánlott, ha van kikre ráadni.
A gyógyító nehéz karakter, a bele fektetett idő könnyen kárba mehet.